Jumaat, 28 September 2012

dilema persekitaran...

Assalammualaikum...

Hampir 2 tahun lebih saya berada di dunia pekerjaan, hanya satu yang pasti saya akui, persekitaran kerja memang tak seperti belajar.... Bukan mudah anda dapat mencerap masuk ke dalam industri yang mana akan bertemu dengan pelbagai orang dari beberapa peringkat umur, pendidikan, bangsa dan budaya....

Seriesly, saya akui sangat sukar bagi saya yang lembut hati, tak sampai hati dan selalu jadi mangsa buli..(ops, agk melampau itu... hehe.. just joking)
Kadangkala tertanya sendiri mengapa jadi begini? Susahkah bersatupadu?? susahkah saling mendokong?? atau sememangnya ingin berjaya harus mencantas orang lain??
Kadangkala jua terfikir untuk bekerja sendiri, tapi apa kemahiran yang dimiliki menyebabkan ku simpan jauh2 hasrat itu...
Sulit sangat sulit untuk menghadapi persekitaran ini... Paling sulit bila mereka suka bertopengkan diri di hadapanku...
Sulit juga mengawal lelaki yang tidak menghormati hak seorang wanita....
Sulit lagi mengawal hati dan emosi agar ampuh bertahan berdepan dugaan...

Wahai suami orang, please hormati saya sebagai seorang yang beragama Islam.. ada batasannya untuk semua... Sila ingat kembali pelajaran adab terhadap wanita.. bayangkan apa yang anda lakukan terhadap saya dilakukan oleh orang lain ke atas keluarga anda yang perempuan...

Sekian,

p/s: mungkin ini dugaan, bila suami oarang sentiasa kacaw saya.. Sungguh, saya tak menginginkan semua ini... Allah, bantulah hamba yang lemah dan berdosa ini dalam berhadapan ujianMu....
Ku yakin ada hikmahnya...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan